Smerter i hofte, kne og fot

Har du vondt i hofte, kne eller fot?

Smerter i hofte, knær og ben er ekstremt vanlige plager som ofte er veldig nært knyttet til hverandre. De kan forårsake stort ubehag, mangel på bevegelighet og hvis de ikke blir behandlet, kan det ha betydelig innvirkning på en persons liv.

Hoftesmerter kjennes ikke alltid bare direkte over hofta. I stedet kan du føle det midt på låret eller i lysken. På samme måte kan smerter du føler i hoften faktisk gjenspeile et problem i ryggen, i stedet for i hoften selv. Det er ekstremt viktig for behandleren å stille en nøyaktig diagnose av årsaken til symptomene dine, slik at passende behandling kan rettes mot det underliggende problemet.

Avhengig av tilstanden som forårsaker hoftesmerter, kan du føle ubehaget i:
  • lår
  • innsiden av hofteleddet
  • lyske
  • utenfor hofteleddet
  • rumpe
  • hoftesmerter

Underliggende årsaker

Hofteleddet er laget for å tåle gjentatte bevegelse og en god del slitasje. Når du bruker hoften (for eksempel ved å løpe), hjelper en pute av brusk å forhindre friksjon når hoftebeinet beveger seg i hofteleddet. Hofteleddet bli skadet direkte eller ved en sykdomsprosess. Med alder og bruk kan brusk slites ut eller bli skadet. Muskler og sener i hoften kan bli overforbrukte. Selve hoftebeinet kan bli brukket under et fall eller annen skade. Noen av disse forholdene kan føre til hoftesmerter.

Her er en generell liste over årsaker til hoftesmerter:

• • Spinal spenning
    • • Leddgikt
    • • Skader
    • • Klemte nerver
    • • Kreft
    • • Andre problemer

Diagnose

Full sykehistorie og fysisk undersøkelse. Røntgenbilder er ofte den beste måten å finne ut hva som er galt med hoften, da de tydelig viser tilstanden til beina. De er veldig bra for å se etter leddgikt i hofte, kne og fot, men de kan også vise problemer i bekkenet ditt som kan forklare smertene dine. De er ikke like nyttige for å se på bløtvevet rundt leddet. MR-skanninger er nyttige for å se på musklene og senene rundt hoften. Hvis kiropraktoren din mener at smertene dine er forårsaket av en infeksjon eller revmatoid artritt, kan han henvise deg direkte til en spesialist.

Kiropraktikk tilbyr behandlingsmetode for mange pasienter med hofte-, kne- eller fotplager fordi det er ikke-invasivt og ikke involverer medisiner eller injeksjoner.

Når du har fått diagnosen din, kan du og din kiropraktor samarbeide for å finne den beste måten å behandle tilstanden din og kan hjelpe deg proaktivt å bygge opp din helse og produktivitet.

I Kiropraktikk og Helse fokuserer vi på å bevege deg utover smertene og hjelpe deg med å nå et bedre nivå av helse og produktivitet.

kvinne som ser ut over horisonten